Thursday, 16 January 2020

Mask Muka Yang Best Dipakai Dan Murah

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Hai korang semua…apa khabar hari nii? Hari nii aku nak buat review pasal produk kecantikkan....itu mask muka. Aku mempunyai beberapa produk mask muka yang sentiasa menjadi feberet aku.

Mask Muka terbahagi kepada 6 jenis utama 1. Tanah liat (Clay) 2. Peel-off (boleh tanggal) 3. Krim 4. Minyak Suam (warm-oil) 5. Wap (Thermal) 6. Semulajadi (Neutral)...Mask muka yang aku guna terdiri dari dua jenis iaitu yang jenis gel dalam tiub dan yang jenis sheet. Kalau di rumah aku selalu menggunakan yang jenis gel dan sekiranya aku outstation...aku akan bawa yang jenis sheet. Tujuan mask nii adalah untuk merawat kulit, merawat parut, wajah kusam dan sebagainya. 



Yang paling banyak dan kerap aku guna adalah yang arang tuu (warna hitam). Produk nii adalah dari Korea. Yang arang nii ada dua jenis iaitu untuk mencerahkan dan untuk kurangkan minyak bagi kulit jenis berminyak. Yang bestnya bila korang pakai produk nii...muka korang akan nampak bersih kerana mask niii akan menarik keluar segala jerawat putih dan hitam pada muka korang tu. Harganya tak mahal pun lebih kurang RM 7.50 hingga RM 8.00.



Yang kedua..aku suka guna mask gold 24 K tuu...pun dari Korea. Untuk pakai mask muka nii...korang kena bubuh tebal sikit kat muka korang...supaya lebih berkesan dan mudah ditanggalkan. Aku dapat harga dalam RM 8.00...

                                                                                             
Yang ke tiga aku suka guna mask muka kopi dari jenama 
Bath And Bodyworks....aku beli time sales RM 15.00 jer. Bila pakai memang menyerlah sangat bau kopinya tuu.  Mask nii lebih cair sikit berbanding dengan yang arang dan gold. Yang nii pun korang kena pakai tebal sikit.



Yang keempat aku suka guna mask muka green tea + orange blossom dari jenama Freeman. Mask muka nii tujuannya untuk mencerahkan...sebab kulit aku senang sun burn. Baunya pun sedap. Harganya lebih kutrang RM 19.90. Aku suka guna mask yang jenis peel off sebab tak susah nak membasuh. Pakai tisu basah jer pun dah ok....

Bila time malas datang...aku guna mask sheet. Mudah dan terus boleh digunakan. Pastikan dulu kegunaan mask muka tersebut apabila korang membelinya. Macam-macam jenis fungsi mask muka antaranya...1. Refreshing (Menyegarkan) 2. Brightening (Mencerahkan) 3. Rejuvenating (Memudakan) 4. Moisturizing (Melembabkan) 5. Delicate (Melembutkan).... dan sebagainya. Aku pakai mask muka nii pada waktu malam...time rehat dan lepak tengok tv. Masa yang diperuntukan...lebih kurang 45 hingga 1 jam...bergantung kepada jenis mask. Kalau yang jenis topeng (sheet) aku pakai dalam 10 minit hingga 15 minit jer. Aku guna mask nii seminggu sekali kecuali kalau kulit muka aku kena sun burn...aku akan guna dengan lebih kerap...setiap hari atau selang sehari...


Apa pun pastikan korang baca dulu label yang terdapat di setiap produk sebelum korang membelinya bagi memastikan ianya sesuai dengan kulit korang.
 


Sekian.

No comments:

Post a comment