Wednesday, 9 October 2019

Bath And Body Works Menjadi Pilihan Hatiku..

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Hai..hai..hai...berjumpa lagi kita di hari yang indah ini. Di harap semuanya berada dalam keadaan sihat jua yea... Hari nii aku nak story mory tentang satu produk yang menjadi kesukaan wanita...iaitu produk penjagaan diri. Produk nii dah lama berada di dalam industri..lebih kurang 20 tahun. Kalau tak salah aku produk nii wujud kat Malaysia lebih kurang 3 - 4 tahun yang lalu...bermula di Nu Sentral, Kuala Lumpur.


Produk nii antara yang menjadi kegilaan aku selepas Victoria Secret. Yang bestnya...setiap kali aku balik dari tempat kerja...aku boleh jer singgah kat kedai nii kalau aku nak...kerana aku mengambil komuter di KL Sentral. Yang korang tengok nii memang koleksi aku sendiri... Bila ada sales aku akan beli dalam kuantiti yang banyak untuk diri sendiri atau pun untuk dihadiahkan kepada kengkawan. 


Harga produk nii agak mahal sedikit dari The Body Shop tetapi ianya ada kelebihan dan ada kekurangannya...begitu juga Victoria's Secret. Contohnya...mandian shower gel The Body Shop korang boleh dapat dengan harga RM 29.00 tetapi untuk Bath And Body Works, harga mandiannya adalah RM 69.00, Victoria secret pulak dalam RM 59.00. Tetapi kalau ada sale...korang boleh dapat harga mandian shower gel ini dalam purata RM 36.00....lebih kurang separuh harga.


Bath And Body Works ini ada lebih kurang 8 jenis produk...iaitu 
  • Shower Gel
  • Candle
  • Hand Soap
  • Lotion
  • Hand Sanitizer
  • Perfume
  • Body Mist
  • Wangian Rumah



Kalau korang nak tahu…3 tahun yang lalu aku spend RM 500 untuk beli barangan Bath And Body Works nii…masa tuu ada sales Krismas…memang giler laa. Kalau korang nak beli...paling bagus beli time sale Krismas. Harganya akan turun menjunam-junam...tetapi korang kena la berebut-rebut sebab ramai orang yang akan turut membeli waktu nii. 


Barangan yang aku selalu beli adalah mandian shower gel , body mist, hand soap dan juga hand sanitizer. Bauan yang menjadi kegemaran aku adalah citrus dan juga rose. Baru-baru nii Bath And Body Works ada mengeluarkan barangan dengan bauan rose. Memang aku suka sangat... tetapi aku hanya beli body mistnya sahaja sebab masa tu aku kurang confident akan harumannya. 


Kebanyakkan barangan bauan rose yang aku beli memang tak berapa nak best KECUALI body oil dari The Body Shop tetapi sayangnya mereka dah tak keluarkan bauan nii dah lebih 7 tahun. Aku frust giler masa tu bila dapat tahu bauan tu dah tiada keluaran.


Selalunya setiap kali ada sales memang aku tak lepaskan peluang untuk membeli barangan Bath And Body Works nii kerana produk nii memang susah sikit buat sales kat Malaysia nii. Baru-baru nii Bath And Body Works  ada buat sales...3 barang RM 128. Terkejut jugak aku...so apa lagi...aku pun ambik laa 3 body mist...kebetulan pulak body mist aku dah nak habis. Seminggu lepas tuu pulak sales giler-giler RM 20 untuk barangan pilihan....apa lagi aku pun borong laa shower gel pulak sebab aku punya mandian nii dah habis.


Mad about You merupakan feberet aku jugak. Birthday aku tahun nii...BFF aku hadiahkan body mist Gingham Diamond yang menjadi feberet dia dan baunya pun sedap. Birthdaynya pulak aku hadiahkan body mist Beautiful Day...kata sales girl tuu merupakan barangan hot sales. Kalau korang nak beli...ikut la pada citarasa korang dan bauan yang selesa dengan diri korang. Harga body mist adalah RM 79.00 sebotol untuk 236ml.


Setelah aku pindah ke Melaka...aku rasa aku dah kurang peluang untuk membeli Bath And Body Works nii bila time sales...sebab aku ingat kat Melaka nii tak de outlet Bath And Body Works rupanya sangkaan aku meleset. Kawan aku kata outletnya ada kat Dataran Pahlawan/Pahlawan Mall di aras 1. Krismas nanti bolehlah aku memborong kat sini saja...hik3x...seronoknyer....

Sekian.

No comments:

Post a comment