Friday, 3 May 2019

Krim Kecantikan Kulit Dengan Kebaikan Serbuk Mutiara

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Hai korang...apa khabar semua hari nii. Jumpa lagi kita yea...hari nii aku nak citer pasal satu produk kecantikkan yang memang dah terkenal sejak dahulu lagi. Kalau aku sebut jer nama pengasas produk nii...mesti korang dah boleh tahu nama produk tersebut.


Pengasas produk ini adalah Bonda Rozita...dan kini diuruskan oleh anaknya...iaitu kak yatie. Produk nii adalah jenama Sendayu Tinggi. Hari ni aku nak citer pasal Whitening Pearl Cream dengan SPF 15...





Fungsi :
  • Krim muka dari mutiara untuk kegunaan harian dengan tekstur lembut dan mudah diratakan
  • Formulasi dari ekstrak mutiara membantu mencerah dan memutihkan secara semula jadi jika digunakan konsisten
  • Mengandungi SPF 15 untuk melindungi wajah selama 4 jam dari sinaran UV
  • Membantu memudarkan parut jerawat dan jeragat
  • Aplikasi pertama menampakkan wajah cerah natural dan berseri walaupun tidak mengenakan bedak asas
  • Bebas paraben
 



Whitening Pearl Cream nii dari ekstrak mutiara yang membantu mencerah dan memutihkan secara natural. Mengandungi SPF 15 yang membantu memudarkan kulit berparut dan berjeragat.


Aku tertarik untuk mencubanya bila kak yatie membuat demo di YouTube. Kebetulan pulak krim foundation aku dah nak habis. Raya pulak nak dekat...kulit muka aku sekarang nii tengah ada kesan terbakar. Ramai testimoni yang memberikan feedback bagus tentang produk nii. Walaupun produknya merupakan krim memutih tetapi ia tidak akan memberikan kesan memutih dengan serta merta tau.


Krim nii korang boleh dipakai waktu siang dan juga malam tetapi aku menggunakannya pada waktu siang hari jer sebab malam aku pakai krim lain. Aku apply dan tepek-tepek guna jari jer...xde nak pakai-pakai span. Dah 3 hari aku guna krim nii...memang ia berikan kesan yang lembab pada kulit aku dan warna kulit pun nampak sekata. Krimnya jugak tidak melekit.....baunya jugak harum. Aku sukakan botolnya yang sangat kecil dan comel tuu sebab mudah jer dibawa ke mana-mana...senang nak bawa gi outstation. Krim nii memang sesuai dengan kulit aku dan ramai kengkawan aku yang kata kulit aku semakin cerah dan glowing. Aku akan terus menggunanya...

Sekian.

2 comments:

  1. Waah asli sih baru tau krim iniii, penasaran banget pengen cobaa! terimakasih banyak yaa artikelnyaa!

    ReplyDelete