Friday, 2 June 2017

Lunch Box Feberet Aku...Mudah Dan Ringkas...

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Hai korang semua... Hari nii...aku nak citer tentang lunch box (bekas makanan) yang menjadi feberet aku kerana ianya mudah digunakan. Ia sangat sesuai untuk dijadikan bekal ke pejabat atau pun di rumah bujang. Lunch box nii menggunakan elektrik...jadi makanan korang sentiasa jer panas.
 




Bab-bab makan nii aku memang laa tak cerewet sangat dan aku jenis simple jer... Lagi pun kalau kita dok kat rumah bujang...kadang-kadang berebut untuk memasak sebab masing-masing mempunyai citarasa negeri sendiri dan ikut tekak sendiri. Dengan adanya lunch box seperti ini...aku tak perlu pun berebut untuk memasak sebab lunch box ini juga boleh digunakan untuk memasak. Tuu yang bestnyer...

Masak Maggie dan telur rebus


Untuk maklumat korang...lunch box ini pun boleh mengukus sebab ianya berfungsi seperti steamer. Di tengah-tengah lunch box nii ada lubang untuk korang letakkan sedikit air... Air inilah yang akan digunakan untuk memasak. Kalau korang masak nasi...memang takkan hangitlah nasi korang tuu dan takkan berkerak kat bawahnya. Nasi korang juga lebih lembut dan sedap dimakan.


Aku nii...bab makan nasi memang laa tak berapa nak makan banyak sangat jadi mudahlah bagi aku memasak menggunakan lunch box nii...sukatan untuk aku sekali makan jer. Kalau periuk nasi sediaada...susah nak masak untuk 1/4 pot (1/4 susu tin). Dengan adanya lunch box nii mudah jugaklah aku nak control makan... Bagi yang berdiet memang bagus...
Masak Nasi Beras Perang
Aku juga selalu mengukus pau kari ayam menggunakan lunch box nii. Aku beli pau yang frozen...esoknya aku bawa ke ofis untuk dipanaskan sebagai breakfast aku. Aku juga telah cuba untuk masak telur rebus dan telur dadar. Masak Maggie dan sup sayur pun aku dah cuba. Memang berbaloi-baloi.
Kukus Pau Kari Ayam Frozen

Lunch box nii ada 3 bekas diberikan kalau korang membelinya...1 untuk mengukus dan 2 bekas lagi untuk memasak beserta dengan tutupnya sekali. Nak memasak...korang just bubuh sedikit air kat lubang tengah tuu dan tekan suiz kat lunch box nii. Yang aku beli nii jenis dua tingkat dan ada juga yang jenis tiga tingkat...harga lebih laa sikit. Aku dah guna lunch box nii lebih 2 tahun. Aku sangat puashati...


Aku beli lunch box nii kat Lazada... masa tu harga dalam RM 45.00 rasanya kalau tak salah aku laa (ingat-ingat lupa). Waktu lunch tak perlu laa aku keluar gi cari makanan...dah laa panas...nak kena berebut-rebut la pulak! Kalau tempat kerja korang memang jauh dari kedai makan...memang sesuai laa sangat lunch box nii.

Dan ada lagi satu lunch box yang menjadi feberet aku jugak...tapi lunch box nii tak boleh memasak hanya memanaskan makanan jer. Sebenarnya aku dapat hadiah lunch box nii daripada kawan aku dan ada sorang officemate aku yang menggunakan lunch box jenis nii... Katanya dia beli kat Alamanda Putrajaya... Harga dalam RM 50 masa tu. Nak mudah...korang order jer kat Lazada...terus sampai ke rumah.


Ok laa...nii ajer laa citer aku untuk hari ini...semoga berguna untuk korang...terutama yang bujang dan dok rumah bujang sebab berjauhan dengan hubby dan anak-anak macam aku. Aku bagi 5/5 bintang untuk lunch box nii.


Sekian.

2 comments:

  1. Memang suka guna lunch box nii sebab mudah dan senang bawa travel atau gi ofis. Boleh control makan jugak...kalau nak berdiet.

    ReplyDelete