Monday, 23 January 2017

Hobi Mewarna....Adult Colouring Book Dan Melukis

 Assalammualaikum dan  Salam Sejahtera,

Hai korang semu. Apa khabar hari nii? Aku sangat suka kepada seni lukis...tapi malangnya aku tak laa pandai sangat melukis dan tak juga mempunyai bakat terpendam. Cuma kesukaan aku tuu memang sangat mendalam dan membuat aku rasa hepi.


Bertambah hepi aku bila adanya buku adult coloring di pasaran sekarang... lagi mudah buat aku tanpa perlu melukis. Melukis dan mewarna ini aku lakukan waktu lapang..time aku bosan atau stress.... bila mood datang memuncak memang best untuk melukis.



Melukis ialah suatu seni tampak yang menggunakan alat lukis untuk membuat garisan/gambar pada medium dua dimensi. Alat biasa termasuklah grafit, pensel, pen dan dakwat, berus dakwat, pensel warna lilin, krayon, arang, kapur tulis, pastel, penanda, stilus, atau pelbagai logam seperti silverpoint.


Selalunya aku menggunakan pensel 2B atau pensel warna. Aku pernah juga menggunakan water color...warna acrylic...marker...gel pen...cryon dan sebagainya. Just untuk mencuba skill. Apa pun aku lebih suka pensel warna sebab boleh bermain dengan tona dan lebih mudah melakar.


Buat masa ini aku mempunyai 4 buah buku adult coloring... 1 buku sketchers yang aku dapat free semasa kursus di Melaka. Sebenarnya dah lama juga aku tinggalkan hobi aku nii...tetapi bila adanya buku adult coloring dan dapat free buku sketches....mood untuk melukis tuu timbul semula.

Aku harap dapat meneruskan minat aku nii dan memantapkan skill untuk melukis dan juga mewarna.

Sekian.

No comments:

Post a comment